Radio KITA 24 Jam Sehari 7 Hari Seminggu

Radio Kita Untuk Kita Kita...
Launch in external player

Daftar Sekarang

Khas Untuk j-QAF Kent 2005 - .....

jqafkent Groups
Melanggan jqafkent
Email:
Lawat jqafkent groups

02 Februari 2009

Erdogan VS Shimon Peres

Perdana Menteri Turki Tayyip Erdogan telah meributkan debat Timur Tengah pada Forum Ekonomi Dunia pada hari Khamis yang lalu, beliau mengatakan mungkin tidak akan kembali lagi jikalau ianya hanya untuk perhimpunan tahunan bagi para hartawan dan pihak yang berkuasa.

Presiden Israel, Shimon Peres telah mempertahankan pendirian Israel terhadap serangan terhadap Gaza lebih sebulan lepas, dengan suara sedikit keras dan tudingan jari, shimon mempersoalkan apakah yang Erdogan akan lakukan jika roket dilancarkan pada setiap malam ke Istanbul.

Ketika Perbahasan tersebut yang turut disertai oleh Setiausaha Agung PBB Ban Ki Moon dan pengerusi Liga Arab Amr Moussa sedang menuju ke penggulungan akhir, Erdogan cuba mencelah untuk memberi respon.

"Saya tidak fikir saya akan kembali ke Davos lagi kerana anda tidak membenarkan saya bercakap," kata perdana menteri Turki tersebut, beliau kemudiannya beredar keluar daripada dewan persidangan di pusat peranginan ski,Switzerland .

"Presiden Israel boleh bercakap selama 25 minit. Namun saya hanya memiliki separuh dari jumlah masa tersebut."

Agensi berita Turkey's state run Anatolian memetik Erdogan sebagai berkata kepada Peres: "Apabila ia datang untuk membunuh anda tahu benar bagaimana untuk membunuh. Saya amat pasti bagaimana anda telah membunuh seorang kanak-kanak yang sedang bermain di pantai."

Dalam satu sidang akhbar, Erdogan menjelaskan bahawa beliau amat sedih dan kecewa dengan pengedalian perbahasan dan cara Peres.

"Tindak balas saya diarahkan pada moderator. Saya rasa jika kita teruskan mengendalikan perbahasan dengan cara ini, kita pasti tidak akan mendapat sesuatu yang bermanfaat daripada Davos seperti apa yang kita semua inginkan daripada persidangan Davos, dan ia akan mensamarkan lagi usaha-usaha untuk mencapai keamanan," Kata Erdogan.

"Peres sedang bercakap dengan perdana menteri Turki -- Saya bukan sahaja pemimpin sesetengah bagi kumpulan atau kaum, beliau seharusnya telah jelas tentang perkara tersebut," dakwanya kepada pemberita.
Berita ini diterjemahkan dari sumber : Zaman Today

Oleh :

Pejuang Kecil
http://najhie.blogspot.com/
9.06 pagi, 4 Safar 1430
Hayyu A'syir, Kaherah Mesir

0 komentar:

Khat Arabi

الخط والكتابة العربية الخط والكتابة العربية ميم همزة
Publish at Scribd or explore others: Books grammar Religion-Islam

Sukatan Baru

Asas-Asas Penyelidikan Pendidikan

Belajar Khat

تعليم الخط في اللغة العربية للصف الأول الأساسي تعليم الخط في اللغة العربية للصف الأول الأساسي mahmoud تعليم الخط في اللغة العربية للصف الأول الأساسي
Publish at Scribd or explore others: Study Guides, Notes, School Work تعليم خط الصف الأول

Doa Mengelak Wabak

Doa Mengelak Wabak

Mutiara Kata